Medlemmerne siger blandt andet at Rotary:

• er et åbent netværk for alle, der gerne vil gøre en forskel i verden.
  • har klubber i hele verden som kan besøges af andre rotarianere, der altid bliver budt velkommen som gæst.
  • sender hvert år 8.000 unge et år på udvekslingsophold i et andet land, heraf op mod 200 danske unge i 19 forskellige lande.
  • er et verdensomspændende erhvervs netværk, som kan hjælpe med lokale aftaler.
  • har i over 35 år på verdensplan stået i spidsen for udryddelse af den stærkt invaliderende sygdom, polio.
  • er en af de helt få NGO’er i verden med sæde i FN.
  • har hvert år 100 dygtige unge mennesker fra hele verden på en toårig master uddannelse i fredsmægling, på syv forskellige universiteter rundt i verden.

Medlemmerne siger også at det positive ved Rotary er at:

• Der er god diversitet i alder, baggrund, køn og interesser.
  • Vi bidrager lokalt og er med til at gøre en forskel globalt.
  • Vi har et fællesskab, der gør en reel forskel i verden.
  • Vi har et grænseløst kammeratskab, netværk og muligheder.
  • Det er et frirum, hvor jeg får frisk inspiration i godt selskab.
  • I Rotary har jeg venner, som altid står klar med hjælp.
  • I Rotary udvikler jeg mig personligt og får opbygget erhvervsmæssigt overskud, som har stor betydning for min hverdag og fremtid.
  • Det giver livslang personlig udvikling og læring.
  • Det er en stor mulighed for selv at gøre en forskel og deltage i et større fællesskab.
  • Det er et netværk med engagerende mennesker fra mange brancher og baggrunde.
  • Her mødes jeg med interessante mennesker, jeg ellers aldrig ville have mødt.